(APARTAT EN CONSTRUCCIÓ)
COMISSIÓ INFORMATIVA ESPECIAL DE TRANSPARÈNCIA i BON GOVERN
L’àmbit material d’actuació d’aquesta comissió vetllar pel compliment de la llei de la transparència i l’accés a la informació pública i del codi ètic i de bon govern dels càrrecs electes i de tot el personal del Consell Comarcal.
COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES,
La Comissió especial de comptes és un òrgan obligatori o essencial de l’organització comarcal. Les funcions atribuïdes a aquesta comissió són les que estableix l’article 15 del Decret Legislatiu 4/2003 de 4 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’organització comarcal de Catalunya.
Estarà integrada a més del president, per un representant de cada grup polític amb representació al Consell Comarcal, que actuaran amb vot ponderat.
COMITÈ DE COORDINACIÓ EXECUTIVA
L’àmbit material d’actuació i funcions d’aquest comitè és la coordinació, l’estudi, control i valoració de determinats assumptes, i /o actuacions comarcals, d’especial transcendència, de forma prèvia a la seva aprovació, o per al seu seguiment, control i coherència, de forma coordinada i alineada amb les polítiques i estratègies que es fixin pels òrgans de govern comarcals. La composició d’aquest Comitè estarà integrada per un President (el del Consell Comarcal) un Secretari (el del Consell Comarcal) i la Gerència del Consell Comarcal, sens perjudici que hi puguin ser convocades altres persones com poden ser, a mode d’exemple, directors/es de les diferents àrees, intervenció comarcal, tècnics comarcals i/o experts en una determinada matèria, que s’estimin necessaris per a les finalitats que té establertes.
PLENARI DE L’ÀREA BÀSICA DE SERVEIS SOCIALS
Format per alcaldes, alcaldesses, regidors i regidores dels municipis de l’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Consell Comarcal, per marcar el full de ruta d’aquesta Àrea Bàsica.
COMISSIÓ COMARCAL DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I OCUPACIÓ
Integrada pels regidors i regidorres de promoció econòmica i ocupació té les funcions de definir les prioritats i actuacions a emprendre, fer seguiment dels compromisos i acords, d’interlocució amb d’altres administracions i emetre informes a la comissió informativa.