COMISSIÓ INFORMATIVA ESPECIAL DE TRANSPARÈNCIA i BON GOVERN
L’àmbit material d’actuació d’aquesta comissió vetllar pel compliment de la llei de la transparència i l’accés a la informació pública i del codi ètic i de bon govern dels càrrecs electes i de tot el personal del Consell Comarcal.
La comissió s’ha actualitzat el gener de 2025.
COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES
La Comissió especial de comptes és un òrgan obligatori o essencial de l’organització comarcal. Les funcions atribuïdes a aquesta comissió són les que estableix l’article 15 del Decret Legislatiu 4/2003 de 4 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’organització comarcal de Catalunya.
Estarà integrada a més del president, per un representant de cada grup polític amb representació al Consell Comarcal, que actuaran amb vot ponderat.
La comissió s’ha actualitzat el gener de 2025.
COMITÈ DE COORDINACIÓ EXECUTIVA
L’àmbit material d’actuació i funcions d’aquest comitè és la coordinació, l’estudi, control i valoració de determinats assumptes, i /o actuacions comarcals, d’especial transcendència, de forma prèvia a la seva aprovació, o per al seu seguiment, control i coherència, de forma coordinada i alineada amb les polítiques i estratègies que es fixin pels òrgans de govern comarcals. La composició d’aquest Comitè estarà integrada per un President (el del Consell Comarcal) un Secretari (el del Consell Comarcal) i la Gerència del Consell Comarcal, sens perjudici que hi puguin ser convocades altres persones com poden ser, a mode d’exemple, directors/es de les diferents àrees, intervenció comarcal, tècnics comarcals i/o experts en una determinada matèria, que s’estimin necessaris per a les finalitats que té establertes.
PLENARI DE L’ÀREA BÀSICA DE SERVEIS SOCIALS
Format per alcaldes, alcaldesses, regidors i regidores dels municipis de l’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Consell Comarcal, per marcar el full de ruta d’aquesta Àrea Bàsica.
COMISSIÓ COMARCAL DE PROMOCIÓ ECONÒMICA I OCUPACIÓ
Integrada pels regidors i regidorres de promoció econòmica i ocupació té les funcions de definir les prioritats i actuacions a emprendre, fer seguiment dels compromisos i acords, d’interlocució amb d’altres administracions i emetre informes a la comissió informativa.