Estratègia Compartida
Les àrees d’activitat comercial local o la trama urbana comercial, són un element clau tant per l’activitat econòmica i la riquesa del territori com per cobrir les necessitats de la ciutadania i per mantenir la cohesió social i un model de vida inclusiu en els municipis. Es tracta doncs d’un element estratègic dins del territori.
En l’actualitat, es treballa per disposar d’un Pla d’Actuació per al Comerç i la Restauració 2022-24, que marqui el full de ruta a seguir per a la potenciació compartida de l’activitat a nivell local i comarcal.
Què s’ofereix?
Grup Impulsor de Comerç i Restauració
Amb la voluntat de coordinar polítiques i estratègies a nivell comarcal, especialment en el context d’incertesa provocat per la pandèmia de la COVID-19 així com els reptes de la transformació digital i l’evolució cap a una economia més sostenible, al novembre de 2020 es va constituir aquest grup, format per representants institucionals d’ajuntaments de perfils diferents i dels agents socioeconòmics.
Aquest marc de concertació té com antecedents la “Taula de model territorial de comerç”, creada a l’octubre de 2016 i en el marc de la qual es va aprovar a l’abril del 2019 un Acord “Per una estratègia sectorial que preservi el teixit comercial als municipis del Vallès Occidental”.
Grup Motor Espais Comercials
Activació i dinamització d’un de treball en el que participen representants tècnics de diversos ajuntaments, agents econòmics i associacions de comerç i restauració, que es reuneix periòdicament i comparteix la concreció de propostes, l’intercanvi d’informació etc.
El treball sobre l’estratègia compartida ha avançat amb els següents documents: