Buscador per paraules clau
21 gener 2016

L’Oficina Comarcal d’Habitatge supera els 1.300 usuaris anuals i debat amb els municipis les prioritats d’actuació

Aquest matí s’han reunit al Consell Comarcal els responsables tècnics i polítics d’habitatge dels diferents municipis de la comarca. L’objectiu de la trobada ha estat compartir informació, inquietuds i propostes per seguir adequant els serveis comarcals d’habitatge a les necessitats municipals, diferenciant entre els municipis que disposen d’Oficina d’Habitatge i els que no. També s’han fet públiques les dades de l’activitat de l’Oficina el 2015, destacant que s’han atès 1.371 usuaris, mentre que el 2014 se’n van atendre 845.

L’atenció ciutadana que es presta des de l’Oficina Comarcal d’Habitatge s’ha fet de forma presencial (686 usuaris), telefònica (472 usuaris) i per correu electrònic (213 usuaris).  Mitjançant aquests tres procediments s’han atès consultes i gestions sobre prestacions del lloguer, expedients del Ministeri de Foment, prestacions d’urgència especial, entre d’altres. També s’han tramitat 88 cèdules d’habitabilitat i s’han tramitat 3 ajuts per la rehabilitació.

El president de la Comissió Informativa de Benestar Social, Educació i qualitat de vida, Pol Altayó, destaca que “des de la seva creació l’Oficina ha donat un servei tècnic als municipis en matèria d’habitatge. Al llarg del seu funcionament, però, i coincidint amb la situació econòmica que viu la nostra comarca, aquesta Oficina també ha adoptat funcions de caràcter social, incidint en els programes socials d’habitatge i la tramitació de prestacions. Creiem que ara cal, conjuntament amb els municipis, establir l’estratègia de funcionament d’aquest servei i valorar quins nous serveis hem d’endegar o quins cal reforçar. Els darrers mesos hem fet una prova pilot, per exemple, sobre la implantació d’una borsa de lloguer comarcal per als municipis petits i ara estem valorant la seva adequació i idoneïtat”.

D’acord amb el conveni de col·laboració amb l’Agència d’Habitatge de Catalunya, des del Vallès Occidental es fan funcions d’informació i atenció ciutadana en totes les matèries relacionades amb l’habitatge.

L’Oficina Comarcal d’Habitatge es va crear el juny de 2008. Des de llavors ha atès més de 4500 consultes i s’han tramitat prop de 2.000 expedients. Des d’aquesta Oficina es presten els serveis en matèria d’habitatge als municipis que no disposen d’Oficina pròpia. Es tracta de 17 municipis que aglutinen fins a 248.156 habitants susceptibles de ser atesos en matèria tècnica i fins a 118.465 persones susceptibles de ser ateses en programes socials d’habitatge (tramitació de prestacions).  

Tanmateix, es garanteix el treball conjunt i la coordinació amb la resta de municipis que sí que disposen de serveis d’habitatge i es treballa amb l’Àrea Bàsica de Serveis Socials Comarcal per abordar l’exclusió residencial i altres qüestions.

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail