Buscador per paraules clau
16 octubre 2017

El Consell Comarcal participa al programa Cultura emprenedora a l’Escola donant suport a 3 escoles de 3 municipis aquest curs

El Consell Comarcal participa al Programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE) que porta a terme la Diputació de Barcelona amb l’objectiu de fomentar els valors de la cultura emprenedora en els alumnes del cicle superior d’educació primària. El Consell es va incorporar al projecte el curs 2016-17 donant suport a l’Escola Serralavella d’Ullastrell i aquest any incrementa la seva participació amb 2 escoles més reforçant la implantació del projecte en la comarca: l’Escola Rosella de Viladecavalls i l’Escola Font de l’Orpina de Vacarisses.

Dimecres 11 d’octubre a la tarda es va fer l’acte de presentació i engegada del projecte als nens i nenes de l’Escola Rosella de Viladecavalls. L’engegada del projecte és un moment important per presentar als nens i nenes quina haurà de ser la seva feina, per explicar-los la importància del projecte i la participació que tindran altres agents com l’Ajuntament, el Consell Comarcal i la Diputació de Barcelona, així com els contactes que es poden obrir amb empreses i entitats sense ànim de lucre. Van participar en la presentació els regidors d’Ocupació i Promoció econòmica de l’Ajuntament de Viladecavalls, Dolors Salmerón i Marc González; i el regidor d’ensenyament, Jesús Porres, que van acompanyar a la tècnica del Consell Comarcal i la direcció i el professorat participant de l’escola.

El projecte es desenvoluparà en els tres casos amb alumnes de cinquè de primària: 6 grups de nens i nenes -2 de cada escola- crearan una cooperativa escolar que els permetrà, d’una banda, conèixer un seguit d’elements relacionats amb l’emprenedoria, el món empresarial i l’activitat econòmica i, d’altra banda, entrenar competències transversals que els ajudarà en el seu desenvolupament educatiu i personal.

El treball per projectes i l’aprenentatge cooperatiu i significatiu es troba a la base del programa, que també posa l’èmfasi en la incorporació dels principis cooperatius i de conceptes com la sostenibilitat, la responsabilitat social empresarial i la igualtat d’oportunitats.

Els infants començaran el projecte amb la constitució de la cooperativa i la decisió del nom i la imatge corporativa. Continuaran amb la generació de propostes per fer uns productes que finalment hauran de vendre el dia que tingui lloc la implantació d’una parada en un espai del municipi, aprofitant un esdeveniment local. Dels beneficis obtinguts, el percentatge acordat en el moment de la constitució serà donat a un projecte social, a una entitat sense ànim de lucre, aquella que sigui triada pel grup de nens i nenes.

Aquests projectes es desenvolupen en el marc de les activitats de cada centre, amb el suport de la comunitat educativa, i en el marc de les estratègies locals de foment de l’emprenedoria, amb el suport de les àrees de promoció econòmica i d’educació dels Ajuntaments que participen i la coordinació de l’àrea de desenvolupament econòmic local del Consell Comarcal en col·laboració amb l’àrea d’educació.

 

Al llarg del curs es realitzaran diverses activitats que ajudin a donar impuls i reconeixement al treball que vagin fent les diferents cooperatives, tant dins de cada centre com en els diferents municipis i en l’àmbit de la comarca.

El programa Cultura emprenedora a l’escola

El programa Cultura emprenedora a l’escola, impulsat per la Diputació de Barcelona, es porta a terme aquest curs a 84 municipis de les comarques de Barcelona, amb la participació de 191 escoles i la previsió de creació de 342 cooperatives. Hi participaran més de 7.500 alumnes en total.

Des que la Diputació de Barcelona va iniciar el programa al 2011, s’han anat incorporant municipis i escoles. A banda dels municipis que participen amb el suport del Consell Comarcal, el curs 2017-18 hi participen 6 municipis més de la comarca (Castellar del Vallès, Terrassa, Sabadell, Cerdanyola, Rubí i Sant Quirze del Vallès).

 

El programa està destinat als alumnes de cicle superior d’educació primària, amb la voluntat de consolidar aprenentatges en una etapa en la qual els nens i nenes evolucionen paulatinament cap a l’autonomia, l’autoconcepte i la seva inclusió en grups. Els i les alumnes de cicle superior treballen així els valors, habilitats i capacitats vinculades a l’emprenedoria: la iniciativa, la responsabilitat, l’assumpció de risc, la perseverança, l’aprofitament de recursos, el treball en equip, etc. També es reforcen competències bàsiques com la matemàtica, lingüística, digital, social, artística o coneixement del món físic.

 

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail