Buscador per paraules clau
07 febrer 2023

El Consell Comarcal impulsa una jornada per abordar la implementació del Centres de formació professional integrada al Vallès Occidental, amb l’Agencia FP-CAT i la participació de tots els agents del territori

Aquesta setmana ha tingut lloc a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental un espai de trobada i debat amb els principals actors implicats en la posada en marxa dels centres de formació professional integrada. La jornada ha permès abordar amb l’Agència de l’FPCAT el desplegament del Decret que defineix aquests centres i compartir la informació amb representants de la comunitat educativa i entitats econòmiques i socials. En la jornada s’ha generat un debat constructiu amb els agents del territori per defensar una implementació compartida.

El conseller comarcal d’Educació i Formació i regidor de l’Ajuntament de Sabadell, Manuel Robles, ha explicat que  “és una jornada que s’ha generat perquè tenim la preocupació sobre quin serà el futur de la Formació Professional a la nostra comarca. Dins d’aquesta Formació Professional sentim a parlar molt del Centres de FP Integrada i volem saber exactament quin és el mapa que té pensat el departament d’Educació per la nostra comarca i quin és el termini de desenvolupament que es preveu de les accions del Decret de Centres d’FP integrada. Volem saber cap on va el Departament d’Educació respecte la implementació de centres de formació professional integrada“.

La primera part de la jornada ha permès compartir la situació actual amb la visió dels diferents serveis de la Generalitat de Catalunya que han de treballar conjuntament: l’Agencia FPCAT, el Departament d’educació amb la representació de la Delegació d’Ensenyament del Vallès Occidental, i el Servei Públic Ocupació de Catalunya. En aquest cas, Fabian Mohedano, president executiu de l’agencia FPCAT ha plantejat la situació legal i els reptes d’aquests centres a partir de la proposta de decret de regulació que s’està treballant. Per la seva banda, Carles Torres, inspector adjunt de la delegació territorial, ha presentat l’anàlisi de centres de FP al Vallès Occidental i de manera pràctica com s’està abordant en el municipis de Badia del Vallès. Finalment, Miquel Carrion, subdirector d’Ocupació juvenil i qualificació professional del SOC, ha posta en valor la nova oferta de graus i la importància dels certificats de professionalitat.

Actualment no hi ha centres a la comarca funcionant com a centres d’FP integrada però si que existeixen tres centres que fan exclusivament formació professional. Les direccions d’aquests tres centres – IES Les Garberes de Castellar del Vallès, IES Sant Cugat del Vallès i IES Castellarnau de Sabadell- han compartit amb els assistents la seva situació actual, així com les perspectives de futur per poder arribar a convertir-se en els primers centres de FP integrada de la comarca, a partir de 3 models diferents: sectorial, politècnic o d’agrupació de centres.

A la comarca del Vallès Occidental es vol posar en valor la Mesa Comarcal de la Formació pel Treball, espai de cooperació publico privada, que compta amb la participació dels principals agents del territori. Una representació d’aquesta Mesa ha traslladar les idees claus en la implementació dels centres, com són: la prospectiva sectorial i territorial, la governança, el finançament, la interrelació amb les estratègies de concertació territorial, els requisits d’accés, el pla d’orientació, la manca de professorat, la inclusió, …

La taula de debat ha comptat amb la participació del Consell de la FP de Terrassa (Ajuntament de Terrassa), de l’Ajuntament de Badia del Vallès, de les organitzacions patronals CIESC, CECOT i PIMEC, així com representants de les organitzacions sindicats UGT i CCOO.

La jornada ha reforçat la necessària col·laboració i concertació de totes les parts implicades, dels diferents Departaments de l’administració autonòmica i local que han de seguir avançant en el treball conjunt, dels centres educatius, empreses i agents socials per dissenyar un model de co-governança dels centres d’FP integrada, així com dotar pressupostàriament els mateixos perquè aquest model pugui ser realitat en breu.

Tornar

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedinmail