11 desembre 2025
Formació per a professionals d’intervenció directa amb joves. Reptes feministes en temps de “manosfera”
Hora: 10:00 a 12:00 hores
Lloc: Consell Comarcal del Vallès Occidental
Organitza: Consell Comarcal del Vallès Occidental
L’adolescència i la joventut són etapes clau en la construcció de la identitat, on els nois es qüestionen qui són i com volen relacionar-se amb el món. Avui dia, molts joves es veuen atrapats entre missatges contradictoris sobre com “han de ser” com a homes, el que els genera dificultats per posicionar-se i pot portar-los a adoptar discursos conservadors. En aquesta formació, explorarem el malestar que viuen els joves, les raons darrere de la repetició de certs discursos i la dificultat de connectar amb els valors feministes. També abordarem les experiències dels professionals que treballen amb aquests joves i els proporcionarem eines d’intervenció per ajudar-los a afrontar aquestes qüestions.
La formació tindrà lloc els dies: 11, 15 i 18 de desembre de 2025, amb un màxim de 25 participants.
Objectius:
Els tallers de masculinitats amb joves es plantegen els següents objectius, que s’acoten en funció de la durada del taller i la realitat del grup-classe.
- Conèixer els principals discursos i posicionaments dels nois joves respecte dels feminismes i les seves reivindicacions.
- Reflexionar sobre els propis posicionaments com a professionals davant els feminismes i les masculinitats.
- Identificar i comprendre les narratives antifeministes i neomasclistes presents a les xarxes socials i a l’imaginari juvenil.
- Dotar el professorat d’eines d’intervenció educativa des d’un enfocament antipunitiu i restauratiu per a abordar aquests malestars dins i fora de l’aula.
Continguts:
- Discursos antifeministes. Principals posicionaments actuals, anàlisi crítica, malestars actuals que manifesta el jovent.
- “Manosfera”. Antifeminisme, incels, MGTOW, estoïcisme masculí, seducció estratégica.
- Eines i estratègies pedagògiques per acompanyar els malestars masculins des d’una mirada antipunitiva, restaurativa i empàtica.
- Construcció col·lectiva d’espais de diàleg, seguretat i revisió crítica dins els centres educatius.
- Supervisió de casos